Kennisbank het PCT framework
Alles wat je moet weten over de PCT
PCT framework
Wanneer je klikt op de button ‘+ nieuwe versie’, wordt er een nieuwe conceptversie aangemaakt welke je alleen zelf kunt zien. Bij het aanmaken van een nieuwe versie wordt er een kopie gemaakt van de laatste actieve versie. Hierdoor kun je gemakkelijk wijzigingen aanbrengen, zonder dat je de gehele tekst moet overtypen. Wanneer de content gereed is wijzig je de status van Concept naar Intern, waardoor hij voor andere gebruikers ook zichtbaar wordt.
Vergeet niet een versienummer mee te geven en bij te houden wat je gewijzigd hebt t.o.v. de vorige versie.
Let op! wanneer er meerdere concepten zijn waar verschillende gebruikers in werken wordt deze content niet met elkaar gesynchroniseerd. Het maken van een duidelijk proces omtrent het updaten van documentatie kan hierbij helpen.
Elk onderdeel in de boom bevat een link naar een helptekst. In deze helptekst staat een korte toelichting wat er in het onderdeel beschreven moet worden, welke bestanden geupload en welke formulieren ingevuld moeten worden.
Je kunt de helptekst vinden onder het ? rechts boven de editor.
Boven de content editor staat de knop ‘Upload inhoud bestand’. Hier selecteer je het bestand dat je wilt importeren. Let op! Alle bestaande content wordt overschreven met de content die geïmporteerd wordt. Maak voor de zekerheid dus een nieuwe versie aan.
Wanneer je in de content editor ‘@’ typt zie je naar welke onderdelen en formulieren je kunt doorlinken. Gebruikers kunnen in de viewer modus op de link klikken om rechtstreeks naar het juiste onderdeel te gaan. Wanneer een gebruiker niet geautoriseerd is voor het betreffende onderdeel, wordt deze ook niet getoond.
Als beheerder kun je instellen welke rollen geautoriseerd zijn om een bepaald onderdeel of formulier te bekijken of te bewerken.
Onderdelen in het PCT framework kun je instellen door op het tandwieltje boven de editor te klikken. Klik vervolgens op ‘Toegang’ en selecteer voor welke rollen deze “stap” verborgen moet worden.
Bij formulieren kun je bij de tab ‘Instellingen’ bij ‘Autorisatie’ per rol instellen of een rol toegang heeft tot het invulformulier, de grafieken of de registraties.
Klik op het tandwieltje boven de editor. Vervolgens klik je op ‘Algemeen’ en voer je de aangepaste titel in en klik je op opslaan. Vanaf nu wordt deze titel getoond in het menu en boven het onderdeel. Het aanpassen van titels is alleen mogelijk voor beheerders.
Wanneer je met de muis over de menu items scrollt wordt er een pin getoond. Hiermee kun je een pagina vast pinnen onder de zoekbalk. Hiermee kun je nog sneller naar de pagina’s die je vaak gebruikt.
Ja zeker, dit kan door middel van de zoekbalk boven in het scherm. Hier kun je zoeken op onderdelen, formulieren, grafieken en bestanden. Als je een zoekterm invult, verschijnen er resultaten. Deze resultaten zijn te onderscheiden in verschillende kleuren.
Blauw staat voor een stap in de boom. Formulieren zijn groen. Oranje resultaten betekenen grafieken en bestanden worden geel.
Binnen de PCT is het mogelijk om te werken met meta eigenschappen. Via Instellingen > Organisatie is het mogelijk om meta eigenschappen toe te voegen en de beheren. Meta eigenschappen kunnen, afhankelijk van het type licentie, gekoppeld worden aan bestanden, stappen, formulieren of gebruikers.
Bij Instellingen > Templates > Stap statussen aanpassen staat ingesteld welke verschillende versies er beschikbaar zijn in de PCT. Per versie staat ingesteld voor welke rol deze versie zichtbaar is.
Standaard is de concept versie alleen zichtbaar voor diegene die hem gemaakt heeft. Wanneer deze versie op Intern wordt gezet is de versie zichtbaar voor alle rollen die deze versie mogen zien. Full users kunnen deze instelling aanpassen.