Check iconAlles op 1 plek
Check iconOverzichtelijk
Check iconEenvoudig
Check iconStructuur

Kennisbank gebruikers

Alles wat je moet weten over gebruikers in de PCT

Gebruikers

Hoe voeg ik een gebruiker toe aan de PCT?

Bij ‘gebruikers’ kun je eenvoudig gebruikers toevoegen. Klik op ‘gebruiker toevoegen’ en selecteer of de gebruiker moet kunnen inloggen of niet.

Selecteer welke rol de gebruiker krijgt en vul vervolgens de verplichte velden in en verstuur de uitnodiging wanneer de gebruikt toegang krijgt tot de PCT.
Je kunt ook heel gemakkelijk een bestand met gebruikers in een keer uploaden.
Mocht je meer gebruikers willen toevoegen dan het maximaal aantal gebruikers uit de licentie, neem dan contact op met .

Hoe stel ik 2FA in voor mijn gebruikersaccount?

Het gebruik van twee factor authenticatie (2FA) wordt afgedwongen vanuit de PCT. Elke gebruiker dient dit handmatig in te stellen bij de eerste keer dat er wordt ingelogd.
Klik op 2FA Activeren, download een Authenticator App en voeg je account toe middels de QR code of de unieke ID. Tenslotte voer je de 6-cijferige code in die wordt gegenereerd in de authenticator app om te bevestigen dat je account goed is toegevoegd in de app.

Op de ‘Gebruikers’ pagina in de linker navigatie van de PCT zie je als beheerder welke gebruikers 2FA hebben geactiveerd.

Het lukt niet met inloggen. Hoe kan dat?

In elke omgeving is 2FA geactiveerd. Controleer of de 6-cijferige 2FA code uit de authenticator app is ingevoerd voordat je op inloggen klikt.

Probeer op de inlogpagina eerst op het ‘oogje’ te klikken, om het ingevulde wachtwoord zichtbaar te maken. Wellicht staat er een typefout of staat ‘caps lock’ aan. Mocht dit niet helpen, klik dan op “Ik ben mijn wachtwoord vergeten”. Wanneer ook dat niet mocht werken, neem dan contact op via

Wat is mijn gebruikersnaam?

Om in te kunnen loggen in de ProActive Compliance Tool heb je een gebruikersnaam gekregen. Deze gebruikersnaam is terug te vinden onderaan de uitnodiging die je hebt gekregen om een account aan te maken. Het is nooit je emailadres.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Wanneer je je wachtwoord vergeten bent klik je op het inlogscherm op “wachtwoord vergeten”. Je vult vervolgens je inlognaam in en ontvangt dan een link in je mail om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
Beheerders kunnen jouw wachtwoord niet inzien of resetten. Mocht je je inlognaam vergeten zijn, neem dan contact op met één van de beheerders of .

Welke rollen zijn er beschikbaar binnen de PCT?

Standaard zijn de volgende rollen beschikbaar:
– Beheerder
– Manager
– Medewerkers
– Viewers
– Auditor
Jouw consultant heeft toegang tot de PCT middels de Consultant rol.
In de tool kun je bij ‘gebruikers’ de rechten per rol inzien.

In de standaard licentie van de PCT zijn er standaard 2 full users en 100 Light users.
 
Full users kunnen;
– eigen taken en registraties bekijken en printen, maar ook die van collega’s;
– alle maatregelen inzien, updaten, toevoegen en verwijderen;
– registraties importeren, exporteren, afdrukken en opslaan;
– voorkeuren aanpassen
– Gebruikers toevoegen en verwijderen binnen het systeem
 
Light users kunnen;
– alleen eigen taken en eigen registraties zien en niet die van collega’s;
– hebben niet de mogelijkheid om taken te importeren of te verwijderen
 
Mocht je meer full users willen toevoegen dan het maximaal aantal full users uit de licentie, neem dan contact op met 

Hoe deactiveer ik een gebruiker?

Wanneer een gebruiker geen toegang meer tot de PCT mag hebben, kan je de gebruiker deactiveren. Dit doe je door naar het gebruikers overzicht te gaan. Aan de rechterkant bij ‘Acties’ heb je een aantal instellingen. Hier vindt je de knop ‘deactiveer gebruiker’. De gebruiker is gedeactiveerd en heeft dan geen toegang meer tot de PCT.

Let op! Op het moment dat een gebruiker gedeactiveerd is, wordt deze nog wel getoond bij de door de gebruiker aangemaakte registraties.
Wanneer je de gebruiker definitief verwijderd wordt zal deze ook niet meer getoond worden bij de door de gebruiker aangemaakte registraties en ben je de audittrail kwijt.

Hoe kan ik een profiel foto uploaden?

Wanneer je naar “mijn account” gaat kun je foto uploaden.
Beheerders hebben ook de mogelijkheid om bij “gebruikers” per gebruiker een foto te uploaden door op de betreffende medewerker te klikken en vervolgens een afbeelding te uploaden.

In welke browser werkt de PCT het best?

De PCT werkt in de laatste versie tot maximaal 2 voorgaande versies van onderstaande browsers:
– Microsoft Edge
– Mozilla firefox
– Apple Safari
– Google Chrome

Op het moment dat gebruik gemaakt wordt van desktopvirtualisatie, zoals bijvoorbeeld terminal services of Citrix kan de optimale werking niet gegarandeerd worden.

Ervaar het gemak van de ProActive Compliance Tool

Demo aanvragen